نوشته شده توسط : nirvana

کیف پول دیجیتال ایرانسل

 

اپراتور ایرانسل که همیشه حرف اول را در برطرف کردن نیازهای مخاطبان خود می‌زند اینبار کیف پول دیجیتال خود را به بازار عرضه کرده است شاید در ابتدا برایتان عجیب و حتی بی معنی به نظر برسد اما بعد از آشنا شدن با قابلیت‌های این کیف پول نظرتان تغییر میکند چرا که وقتی تمامی خرید ها و فعالیت ها از طریق اینترنت صورت می‌گیرد داشتن یک کیف پول هوشمند و دیجیتال بسیار لازم است 

 

 

شما کاربران ایرانسل می‌توانید به مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من، لیست خدماتی که از طریق کیف پول دیجیتال در اختیار دارید را نیز مشاهده نمایید. به علاوه می‌توانید با شماره‌گیری #6* از موجودی کیف پول دیجیتال خود مطلع شوید. همینطور از طریق کد دستوری #800* می‌توانید محتوای دیجیتال خود را مدیریت کنید.

 

حالا که به طور کامل با کیف پول دیجیتال ایرانسل آشنا شدید؛ باید گفت که اگر تاکنون و پیش از این آشنایی از این سرویس استفاده نکرده‌اید؛ از 10 خرداد تا 10 شهریور، برای 90 روز می‌توانید از یک فرصت طلایی برخوردار شوید! برای توضیح بیشتر باید گفت که در این بازه‌ی زمانی، شما با هر 1000 تومان تراکنش 1 امتیاز کسب خواهید کرد و این امتیازها در قرعه‌کشی یک دستگاه پژو 207 لحاظ خواهند شد. لازم به یادآوری است که حداقل امتیاز مورد نیاز برای شرکت در این قرعه کشی بزرگ، 5 امتیاز است و با تراکنش بیشتر و کسب امتیازات بیشتر، شانس شما در این قرعه‌کشی نیز افزایش خواهد یافت.

 

در ضمن برای خرج کردن اعتبار کیف‌پولتان گزینه‌های زیادی رو به روی شماست، برای مثال همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم شما می‌توانید از اپلیکیشن‌‌های دیجیتال مانند «بازیک»، «دیجیتون» و «اپلیکیشن پیشواز»  و دیگر اپلیکیشن‌های چارخونه و محتواهای سرگرم‌کننده‌ی آن‌ استفاده‌ی کامل را ببرید، البته این نکته را فراموش نکنید که کیف پولتان باید اعتبار لازم را داشته باشد.

و تنها نقطه ضعف این کیف‌پول این است که شما به غیر از مبالغ پیش‌فرض نمی‌توانید اعتبارتان را به مبلغ دیگری شارژ کنید که البته به طور قطع این قابلیت‌هم در آینده‌ی نزدیک به آن فزوده خواهد شد.

 

 

 

پیشنهاد ویژه

 

ایرانسل برای کاربران خود پیشنهاد ویژه‌ای در جهت استفاده از کیف پول دیجیتال در نظر گرفته است. به این ترتیب که مشترکین با اولین باری که حساب کیف پول خود را حداقل 10.000 تومان شارژ نمایند؛ یک بسته‌ی اینترنتی 2 گیگابایتی نیز هدیه می‌گیرند. لازم به ذکر است که اعتبار این بسته‌ی اینترنتی تا پایان همان روز خواهد بود. هم‌چنین، با هربار شارژ کردن کیف پول دیجیتال خود، مبلغی معادل 10 تا 25 درصد شارژ شما، به عنوان اعتبار دیجیتال شگفت‌انگیز در حسابتان ذخیره خواهد شد که می‌توانید با استفاده از آن، از تماس صوتی و پیامک درون شبکه‌ای بهره ببرید.

 

ایرانسل در نظر دارد به زودی امکانات جدیدی نیز به این سرویس تازه اضافه کند. از جمله‌ی این امکانات جدید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         خرید اشتراک تلویزیون اینترنتی لنز

·         پرداخت قبوض تلفن همراه ایرانسل

·         تعدادی اپلیکیشن کاربردی و مفید

 

کاربرد کیف پول دیجیتال ایرانسل

 

با استفاده از کیف پول دیجیتال ایرانسل قادر خواهید بود تا به راحتی، بسته‌های اینترنتی، مکالمه و پیامک خریداری کنید. به علاوه این سرویس به شما امکان آن را می‌دهد تا از اپلیکیشن پیشواز نیز موسیقی مورد نظر خودتان را تهیه فرمایید. افزون بر همه‌ی این‌ها، خرید از اپلیکیشن‌های بازیک و دیجیتون و همینطور اپلیکیشن چارخونه برای شما ساده‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: ایرانسل , سیم کارت , اپراتور دیجیتال , سیم کارت ایرانسل , رندباز , شارژ اضطراری , کیف پول دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

چالش موبایل های فیک در بازار

 

امیدوارم تا به الآن تجربه‌ی خرید یک گوشی فیک به جای نسخه‌ی اورجینال آن را نداشته باشید. زیرا نه تنها ضرر مالی بزرگی را متحمل شده‌اید بلکه یک گوشی بی کیفیت جای نسخه‌ی اورجینال را به دست گرفته‌اید که تقریبا میتوان گفت هیچ فاییده ای ندارد

و خب توقع کیفیت از یک جنس فیک توقع بی جاییست که برآورده نمیشود، و متاسفانه به دلیل قاچاق بالای گوشی و  سود زیاد در این فعل روز به روز به آمار گوشی‌های فیک افزوده می‌شود تا جایی که دیگر نمیتوان با اطمینان از یک فروشگاه خریداری کرد

                     

 مبرهن است که تلفن همراه به دلیل داشتن شناسه ۱۵ رقمی منحصر به فرد یا همان IMEI شفاف ترین کالای وارداتی کشور است و خریداران محترم می توانند با شماره گیری کد*77۷# به راحتی  نام شرکت وارد کننده قانونی و تاریخ شروع گارانتی رو مشاهده کنند. بنابراین امکان توزیع کالای بی نام ونشان توسط وارد کننده به صفر میل می کند. 

این روزها، انتشار خبری مبنی بر واردات و عرضه تلفن‌های غیر اصلی یا فیک، موجی از نگرانی در بین خریداران موبایل به همراه داشت که با وجود آنچه در پیش گفتار بیان شد و وجود چنین مراحل عریض و طویل اداری و ثبتی ، این سوال پیش می آید که چطور ممکن است  گوشی‌های قاچاق در بازار خرید و فروش شود؟ بنابراین  انتظار می رفت نهادهای نظارتی و ارگان‌های مسئول دولتی در این خصوص توضیحاتی داشته باشند.                                           

در همین خصوص دبیر انجمن واردکنندگان موبایل ، تبلت و لوازم جانبی اذعان داشتند که بعد از اجرای طرح رجیستری چیزی به اسم گوشی فیک نداریم . زمانی که شما IMEL گوشی را وارد سامانه همتا کنید،سامانه همتا با سیستم بین المللیgsma( انجمن بین المللی شبکه ای موبایل) خروجی می گیرد و تطابق می دهد، بنابراین امکان این که دو کالا یک خروجی داشته باشند امری محال است.                                                                                             

امیر اسحاقی در مورد این خبر که در حدود کمتر از ۱۰۰۰ گوشی فیچرفون یا کیبوردی و غیرهوشمند وارد کشور شده بیان داشتند که قانونگذار در خصوص تولید کشورهای مختلف محدودیتی قرار نداد، ولی با این وجود در سازمان حمایت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.اگر هم شکایتی وجود دارد به این سازمان ارجاع داده شود تا مورد بررسی قرار گیرد.          

ایشان خاطر نشان کرد:اگر احصا شود که تلفن‌های وارد شده توانسته این همه سازمان را دور بزند ،آن وقت در کار گروه تخصصی تلفن همراه وزارت صمت باید فکری برای این موضوع کرد. اسحاقی توضیح داد که سالانه ۱۵ میلیون گوشی وارد کشور می شود که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات،آزمایش استاندارد و تایید نمونه صورت می گیرد، بعد از آن باز هم توسط بازرس‌های سازمان حمایت، نمونه برداری می شود و  این فرآیند کاملا تحت کنترل است.      

با توجه به این همه گستردگی و نفوذ تلفن هوشمند در زندگی روزمره و خرید و فروش بالای این دستگاه ، حضور پر رنگ دلالان و قاچاق این کالا امری بدیهی است. بنابراین قانونگذار، بعد از سال‌ها تحقیق و بررسی برای مبارزه با قاچاق این کالا ،طرح رجیستری را مطرح کرد که بر اساس آن تنها گوشی‌هایی که از طریق گمرک و مجرای قانونی وارد کشور شده اند،فعال می شوند.با اجرای این طرح، واردات به مرز ۱۶۳ درصد رسید که بیشتر به صورت قانونی بوده و قاچاق گوشی‌های موبایل روند کاهشی به خود گرفت.  

 

استعلام اصالت گوشی    

                                      

اسحاقی در خصوص استعلام اصالت گوشی گفت که خریداران محترم می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره۷۷۷ مربع ،از اصالت گوشی خود مطمئن شوند. چرا که با ارسال کد IMELدستگاه به این سر شماره بلافاصله نام شرکت وارد کننده و تاریخ گارانتی مشخص می شود که در صورت مغایرت اطلاعات با پیامک ، می توانند با بازرسی صمت ،اتحادیه ها، تعزیرات و یا سازمان حمایت شکایت کنند که سریعا پیگیری می شود . ایشان اظهار امیدواری کردند که در تلاشند تا بتوانند قیمت گوشی را هم برای مصرف کننده در یک پیامک ارسال کنند.                                                                            

وی افزود: حدود ۶۰۰ شرکت مجوز واردات موبایل را دارند که از این بین ۵۰ درصد فعال هستند و حداقل یکبار به صورت عمده ،گوشی وارد کردند. مطمئنا با توجه به تعداد شرکت‌ها ، انتخاب شرکت و کالا برای مصرف کننده ،امری پیچیده خواهد بود ،به همین خاطر سامانه جامع گارانتی در تلاش است تا بتواند رتبه بندی دقیق خدمات را انجام داده که در صورت اجرایی شدن مردم می دانند با چه گارانتی ، گوشی بخرند .  رتبه بندی واردکنندگان از نظر کیفیت ،بسته بندی و ارزش افزوده نیز از اهداف دیگر این سازمان بوده تا انتخاب شرکت و کالا را برای مردم آسان‌تر کند. ولی با این وجود در حال حاضر بهترین مرجع همان کد دستوری ستاره ۷۷۷ مربع یا استفاده از سامانه hamta.ir می باشد،که بلافاصله بهد از استعلام ،اطلاعات ارسال می گردد که در صورت مطابقت داشتن ،نشان از ورود قانونی کالا به کشور می باشد.اگر خریدار با مشکلی مواجه شد،هر فروشنده موظف به تعویض گوشی به مدت یک هفته می باشد،علاوه براین ،بر اساس قانون سازمان حمایت اگر گوشی مشکل ذاتی داشته باشد ،تا ۳۰ روز فرصت تعویض وجود دارد همه فروشندگان موظف به ارائه این خدمات هستند.                                                                                                

در حالی که دولت با ورود به بازار موبایل  و سخت گیری در مسیر واردات گوشی ،باعث افزایش نسبی قیمت این کالا در بازار(حتی در مقایسه با کشورهای همسایه)  شده است، انتظار می رود که  سختگیری‌های نظارتی درمسیر  بازار فروش و نحوه خدمات رسانی شرکت‌ها و فروشنده‌ها نیز مشاهده شودچرا که با وجود گستردگی این حوزه از نظر تعداد شرکت‌های وارد کننده و واحدهای صنفی و عمده فروش‌های واسط این حوزه ،

 

منبع : وبلاگ رندباز

 



:: برچسب‌ها: تلفن همراه هوشمند , گوشی هوشمند , رندباز , اندروید , شیاپومی ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

امروزه در جهان بازی های گروهی مورد توجه مردم می باشد مانند کلش اف کلنز یا کلش اف رویال.امروزه بازی مافیا بیشترین هوادار را بین مردم دارد و توانسته بیش سود را به جیب کافه بردگیم ها بزنه.یش از هر چیز اجازه دهید به داستان بازی و آموزش بازی مافیا بپردازیم. در ادامه نقاط قوت و ضعف بازی شب مافیا و نقد، بررسی و تحلیل آن را خواهیم داشت… ترجیح میدهم عنوان مقاله را این بگذارم: اقلیت ناآگاه و اکثریت آگاه

آنچه در این مطلب خواهید خواند: پنهان 

1 آموزش بازی رومیزی شب مافیا

2 تاریخچه بازی شب مافیا

3 ورود بازی مافیا به ایران

آموزش بازی رومیزی شب مافیا

بازی مافیا یک بازی گروهی می باشد که افراد می بایست با استدلال و استنتاج از طریق بحث کردن با یکدیگر اعضای مافیا را تشخیص بدهند. در این بین افراد به دو تیم یا دسته شهروند و مافیا تقسیم بندی می شوند و تمامی اعضای مافیا یکدیگر را میشناسند و می بایست در طول بازی شهروند نمایی کرده و سایر شهروند ها را با خود همراه کنند تا به اهداف خود که حذف تمامی شهروند های ناآگاه بوده برسند. بازی در دو فاز انجام می شود : فاز شب و فاز روز

در فاز شب تمامی اعضای مافیا بیدار شده و بالاتفاق با مشورت با یکدیگر یک نفر از شهروندان را حذف میکنند از طرفی در بین شهروندان نیز افرادی با توانایی هایی خاص وجود دارند که جلوی حذف کردن و شلیک مافیا ها و یا شناسایی مافیا و معرفی کردن آن ها به سایر شهروند ها را دارند، تمامی اتفاق هایی که در فاز شب می افتد توسط یک گرداننده  که شخصیت بی طرف بازی می باشد مدیریت و ثبت و ضبط می شود. بعد از اینکه فاز شب به اتمام رسید، بلافاصله فاز روز آغاز شده و تمامی افراد در داخل بازی راجع به اتفاق هایی که در شب گذشته افتاده (که توسط گرداننده اعلام می گردد)  با  آوردن استدلال شروع به بحث میکنند و ماحصل این صحبت ها منجر به رای گیری برای خروج فردی می شود که از نظر تمامی بازیکنان می تواند مافیا باشد.

به نظر می‌آید نقطه قوت بازی در تخلیه هیجانات و تقویت مهارت های ارتباط عمومی ، فن بیان و تجزیه تحلیل رفتار های اشخاص می باشد. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که انتخاب تیتر اشتباه است و جای کلمات آگاه و ناآگاه می بایست عوض شود ولی چیزی که امروزه مشاهده می شود این است که این روز ها کمتر کسی است که اسمی از بازی مافیا نشنیده باشد. اما چرا؟

تاریخچه بازی شب مافیا

بازی مافیا اولین بار  در سال ۱۹۸۶ توسط آقای دیمیتری دیویدف روانشناس روسی در بحبوحه ی جنگ سرد میان  شوروی و آمریکا به دنیا معرفی شد.  هدف وی این بود که وضعیت روانی افراد را  در قرار گرفتن در موقعیت هایی که همراه با استرس فیزیولوژیک بوده و شخص را مجبور به گفتن دروغ می کند، ارزیابی کند. این بازی در ابتدا در دانشکده روانشناسی مسکو بازی شد و شدت محبوبیت آن به قدری بود که در همان سال در تمامی کلاس های درس ، خوابگاه ها و حتی اردوگاه های تابستانی دانشگاه مسکو توسط دانشجویان این دانشگاه به طور مداوم بازی می شد. در سال ۱۹۸۷ این بازی تقریبا در تمامی شوروی بازی می شد و به شدت مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

طولی نکشید که در سال ۱۹۹۰  با تمام شدن جنگ سرد میان شوروی و آمریکا و فروپاشی شوروی، داستان اصلی این بازی و تماتیک بودن آن، (ارتباط آن با وضعیت جنگ سرد در آن دوره) به قدری برای عموم جذاب بود که باعث ‌شد این بازی در سرتاسر اروپا و از آن جا به قاره های دیگر همچون آمریکا وارد شود و به شدت مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

با وارد شدن بازی مافیا به آمریکا دیری نپایید که در سال ۱۹۹۶ فیلمی با عنوان werewolf  توسط کارگردان ایرانی الاصل مقیم آمریکا یعنی آقای محمد زرین دست (تونی زرین دست) ساخته شد که وی با اقتباسی از داستان اصلی مافیا تم بازی اصلی را به صورت نبردی بین گرگینه ها و روستاییان بر اساس افسانه های قدیمی آمریکایی که توسط نویسنده و طراح بازی فکری معروف آقای اندرو پلاتکین (Andrew plotkin) ‌نوشته شده بود تغییر دهد. میزان اقبال عمومی نسبت به بازی مافیا  انقدر فراگیر شد که در سال ۲۰۰۸ آقای تد آلسپچ (Ted alspach) با اقتباسی از بازی مافیا و فیلم werewolf و رمان ها و سری بازی های آقای اندرو پلاتکین توانست بازی معروف onenight ultimate werewolf  را روانه بازار کند که به طرز چشمگیری مورد استقبال مردم آمریکا و  بعد ها سراسر دنیا قرار گرفت. میزان استقبال مردم آمریکا از این بازی به حدی بود که طی سالیان بعد نسخه های متفاوتی از این بازی منتشر گردید که عموما کاراکتر های بازی ، قابلیت افراد و تعداد نفرات بازی را تغییر میداد.

با انتشار سری بازی های موفق و محبوب ورولف سبک استنتاجی به یکی از محبوب ترین سبک های بردگیم تبدیل گردید و بازی های بسیار زیادی سالانه با الهام گرفتن از این سبک تا به امروز روانه بازار شدند که از جمله مهمترین آنها می توان به سکرت هیتلر (secret Hitler)، اولون(Avalon) ، مافیا کوبایی(mafia de Cuba)، مافیا وندتا(mafia vandeta) و … اشاره نمود.

ورود بازی مافیا به ایران

وارد شدن بازی مافیا در ایران را می توان به اوایل دهه هشتاد نسبت داد که این بازی به فرم کلاسیک خود در بین جوانان در دانشگاه ها ، خوابگاه ها ، پادگان ها و محافل دوستانه بسیار رایج بود.

اما در سال ۱۳۹۵ اشکان جواهری طراح خوش ذوق و خوش فکر ایرانی توانست با اضافه کردن نقش های بسیار متنوع همراه با قابلیت های جذاب به بازی مافیا کلاسیک که نقش ها و قابلیت های  آن عمدتا بسیار محدود بودند، دگرگونی بسیاری زیادی در آشنا شدن اکثر مردم در ایران با بازی مافیا به وجود آورد. این بازی در نگاه اول انقدر جذاب بود که تمامی بازیکنانی که علاقه بسیاری به مافیای کلاسیک نیز داشتند را هم متقاعد کند که بازی طراحی شده توسط وی را که شب مافیا نام داشت بازی کنند.

در کم ترین زمان ممکن این بازی تقریبا به یکی از تفریحات بی بدلیل جوانان  ایرانی  در کافه ها و مراکز فرهنگی تبدیل شد. میزان استقبال مردم از این بازی انقدر بالا رفت که در فاصله یکسال بعد از اولین نسخه، افزونه از سری بازی های شب مافیا به نام افزونه سیاه  به بازار روانه شد که کاراکتر های بسیار جذابی به بازی اضافه میکرد. با اضافه شدن کاراکتر های متنوع و جذاب ،گردانندگی بازی بسیار پیچیده و سخت می شد و بر هم کنش نقش ها برروی هم و حتی ترتیب اولویت تاثیر گذاری نقش ها کار گرداننده را برای مدیریت بازی بسیار سخت و پیچیده میکرد؛ اشکان جواهری برای حل این مسئله دوره های آموزشی برای گرداننده ها گذاشت که بسیار موثر و کارآمد بود.

وی با برگزاری رویداد های این بازی در اکثر شهرستان های پرجمعیت ایران و برگزاری لیگ کشوری توانست راه بازی شب مافیا را به قفسه اکثر مردم ایران باز کند.

با محبوبیت بازی شب مافیا بسیاری از طراحان و تولید کننده های بازی فکری در ایران  جسارت این را پیدا کردند که در ارتباط با این موضوع، بازی طراحی کنند و تا حدودی موفق بودند.

از جمله بازی های طراحی شده  ایرانی بعد از  شب مافیا را می توان : دیوان، گرگ و میش ، ددان ، دو خان و آخرین ایستگاه دانست

اما این آخر داستان مافیا حداقل در ایران  نبوده و نیست. به تازگی با استقبال اکثریت مردم درباره بازی شب مافیا، بسیاری از تولید کننده ها و کارگردان های ایرانی مجاب شدند که در ارتباط با این مسئله وارد عمل شده و آثار سینمایی و سریال گونه مافیایی بسازند. نخست عباس نظام دوست، کارگردان ایرانی، فیلمی تحت عنوان گرگ بازی را در سال ۹۶ کارگردانی کرد که در آن علی مصفا، نگار جواهریان ، هانیه توسلی و سعید چنگیزیان به ایفای نقش پرداختند و داستان بازی پیرامون چند دوست قدیمی می چرخید  که بعد از مدت ها در یک خانه متروکه موروثی که به یکی از آن ها ارث رسیده جمع می شوند و از یک دکتر ثروتمند و همسرش دعوت میکنند که به جمع آنها ملحق شوند. این دو نفر یک بازی دور همی شبیه به موضوع مافیا به نام گرگ بازی طراحی کردند و از بقیه افراد می خواهند که این بازی را در آن شب بازی کنند

در ادامه  در فضای مجازی بازخورد ها و بازتاب های فیلم های منتشر شده از بازی شب مافیا به قدری بود که در سال ۱۳۹۸ شبکه سلامت یک برنامه سریال گونه با عنوان شهروند و مافیا تهیه و تولید کرد که در فصل اول آن مجری یا به عبارت دیگر گرداننده بازی بهنام تشکر بود و در فصل دوم تا الان  این کار را علیرام نورایی بر عهده  دارد. تمامی شرکت کننده های این برنامه منتخبی از بهترین بازیکنان شب مافیا در سراسر کشور بودند ولی محتوا و شیوه بازی بیشتر شبیه به بازی مافیا کلاسیک بود تا شب مافیا.

و در نهایت در سال ۱۳۹۹  سعید ابوطالب برنامه ای با عنوان شب های مافیا را در رسانه خصوصی  به صورت سریالی منتشر کرد که گرداننده بازی محمدرضا علیمردانی بوده و تمامی بازیکنان داخل بازی بازیگران مرد و زن مطرح کشور می باشند  که این برنامه بسیار باز خورد مناسبی در میان مردم پیدا کرده و بسیار نزدیک به بازی اصلی شب مافیا می باشد. به عنوان سخن پایانی  در جمع بندی این مقاله  بازی مافیا و یا شب مافیا برای تمامی افراد بالای ۱۵ سال و کسانی که به بازی کردن با تعداد نفرات بالا و بازی های دورهمی  همراه با استرس و هیجان علاقمندند‌ پیشنهاد می گردد  اگر تجربه ای از این بازی نداشتید برای یکبار هم که شده آن را تجربه کنید. مطمئن باشید شب مافیا کسی را پشیمان نمی کند

 


:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

دوشنبه‌سوری و شبهای روشن،دو سرویس ویژه همراه اول

 

 

 

بدون شک طرح دوشنبه سوری یکی از بهترین طرح‌ها و بی سابقه ترین آن در تاریخ هدایای همراه اول است و خاص بودن آن به آن جهت است که هر ماه تمدید می شود و به عبارتی مشترکین به صورت ماهیانه و ثابت هدیه دریافت می‌کنند! و این هدیه نیز هر ماه با ماه دیگری متفاوت است و باعث میشود این طرح هیجان انگیز نیز باشد

جدا از طرح دوشنبه سوری طرح شبهای روشن نیز از آن دسته طرح‌هاییست که بدرد افرادی می خورد که قبض تلفنم بالایی دارند پس در ادامه با ما باشید تا شما را با این دو طرح آشنا کنیم

 

 

 

 

شب‌های روشن

 

 

شرایط طرح

 

اگر شخصی از مشترکین دائمی یا اعتباری همراه اول نسبت به فعال‌سازی این بسته اقدام کند؛ دیگر قادر نخواهد بود تا مجددا همان بسته یا حتی سایر بسته‌ها را فعال نماید؛ تا زمانی بسته‌ی پیشین به اتمام برسد.

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول نمی‌توانند هم‌زمان دو بسته‌ی متفاوت، مثلا شبانه و هفتگی را فعال کنند.

 

این سرویس همراه اول که شامل امتیاز مکالمه از 11 شب تا 7 صبح است؛ مختص تمامی مشترکین دائمی و اعتباری این اپراتور بوده و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در این بازه‌ی زمانی مکالمه‌ی تلفنی نامحدود داخل شبکه داشته باشند. اما لازم به ذکر است که در خارج از این ساعات، تعرفه‌ی مکالمات به طور عادی محاسبه می‌شود.

 

 

نحوه‌ی ثبت‌نام در طرح شب‌های روشن

نکته‌ی قابل توجه و مهم آن است که این هزینه‌ها برای مشترکین دائمی و اعتباری به طور یکسان محسابه خواهند شد!.

 

دوشنبه‌سوری همراه اول

 

همراه اول قصد دارد تا دوشنبه‌ی آخر هر ماه هدایای متفاوتی را به مخاطبین خود اعطا کند. شما مشترکین دائمی و اعتباری این اپراتور کافی است دوشنبه‌ی آخر هر ماه، کد دستوری #64*100* را شماره‌گیری نمایید و ببینید چه هدایایی انتظار شما را می‌کشند. لازم به ذکر است که هدایا و طرح‌های دوشنبه‌سوری هر ماه با ماه دیگر متفاوت است. برای مثال، در روز 27‌ام اردیبهشتی که گذشت دوشنبه‌سوری همراه اول هدایایی از جمله بسته‌های دیتا 500 مگابایتی تا 100 گیگابایتی یک روزه رایگان را به دنبال داشت. البته این بسته‌ها به صورت رندم و اتفاقی به مشترکین عرضه می‌شد. 

شما مخاطبین همراه اول به سادگی و با دنبال کردن عملیات زیر می‌توانید نسبت به فعال‌سازی بسته‌ی خود اقدام نمایید:

«کافیست برای فعال‌سازی بسته‌ی شب‌های روشن، کد دستوری #333*10* را شماره‌گیری فرمایید.»

هزینه‌ی این طرح برای مکالمات نامحدود درون شبکه‌ای نیز، به شرح زیر خواهد بود:

 

برای بسته‌های شبانه

10.000 ریال

برای بسته‌های هفتگی

60.000 ریال

برای بسته‌های ماهانه

220.000 ریال

 

 

 

چه کسانی می‌توانند از این طرح استفاده کنند؟

 

همه‌ی مشترکین اعتباری و دائمی می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

مشترکین انارستانی هم مشمول طرح دوشنبه‌سوری می‌شوند.

مشترکین از ساعت 8:00 تا 23:59 دوشنبه‌ی آخر هر ماه فرصت دارند با شماره گیری کد دستوری #64*100* هدیه‌ی خود را دریافت کنند.

 

راه‌های ارتباطی

 

شما مشترکین اپراتور همراه اول می‌توانید با شماره‌گیری کدهای دستوری زیر، اطلاعات بیشتری درباره‌ی بسته‌های هدیه‌ی خود کسب نمایید.

 

برای استعلام

0#*64*100*

برای فعال‌سازی

1#*64*100*

برای راهنمایی بیشتر

9#*64*100*

 

 

منبع : وبلاگ رندباز 

 



:: برچسب‌ها: اینترنت هدیه , اینترنت رایگان , اینترنت همراه اول , همراه اول , رندباز , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

با گذشت یک دهه از ورود بازی های رومیزی یا همون بردگیم به ایران حالا کم کم استقبال بیشتری نسبت به بازی های بردگیمی شده است.امروزه بازی های فکری هم مانند بازی های ویدئویی  و کامپیوتری  توانسته بخش عمده ایی از تفریح و اوقات فراغت مردم رو گرفته.  تقریبا همه اسم بازی های شب مافیا و مونوپولی رو به عنوان معروف ترین بردگیم ها شنیدن؛ اما دنیای بردگیم یه کهکشان بی انتهاست که هر کدوم از این هزاران بازی که تا امروز تولید شدن میتونن شما رو در دنیای خودشون غرق کنن. اما برای این مدل بازی کردن های گروهی چه راه هایی هست؟ یا باید این بازی ها رو در کافه بردگیم ها انجام بدین، یا اونا رو تهیه کنید و توی خونه بازی کنید. توی این مقاله سعی میکنیم علاوه بر معرفی کافه بردگیم های تهران و ایران، به مزایا و معایب هر کدام از این دو راه هم بپردازیم:

 

آنچه در این مطلب خواهید خواند: پنهان 

1 1-کافه بردگیم فکرکده

2 2-کافه بازی گیک

3 3-کافه بازی مایند اسپرت سنتر

4 4-کافه فکر تهران

5 5-کافه بازی بردلند

6 6-کافه بردگیم تهران

7 7-کافه بردگیم اطلسی

8 8-کافه بردگیم سیلک

9 9-اتاق فرار و کافه بردگیم برین گیم

10 10-کافه بردگیم تتا

11 11-کافه بردگیم تخصصی سنت

12 اما کافه بردگیم های دیگه ای هم توی کشور وجود داره که از مهمتریناش میشه به اینا اشاره کرد:

13 بردگیم توی کافه بهتره یا خونه ؟ بازی فکری رو بخریم یا فقط بازی کنیم ؟

1-کافه بردگیم فکرکده

یکی از بزرگترین و مشهورترین کافه بردگیم های ایران رو میشه کافه فکرکده نام برد. این کافه برای ورود و استفاده از میزهای بازی ورودی میگیره و شعبه های زیادی هم در تهران و هم در ایران داره. فکرکده در بعضی شعبه های خودش یه مجموعه کامل از بردگیم و بازی فکری، بازی های کامپیوتری و پلی استیشن، اتاق فرار و کافه داره. شعبه های تهران کافه بردگیم فکرکده در مجموعه اپال سعادت آباد، رویال فردوس، جردن و مرزداران قرار دارن و علاوه بر اینا در شهرهای کیش، اصفهان، اهواز و همدان هم شعبه ی بازی دارن که میتونید در روزهای هفته و ساعات حدود 12 تا 21 ( بسته به شعبه متفاوت اند ) با پرداخت هزینه ورودی، به این کافه وارد بشید.

2-کافه بازی گیک

یکی دیگه از کافه بردگیم های تهران، کافه بازی گیک هست که مثل اسمش واسه اوناییه که خوره‌ی بردگیم و بازی فکری دارن و اصطلاحا گیک اون هستن. کافه بازی گیک در زیرپل کریمخان تهران و مرکز این شهر، از ساعت 16 تا 24 شنبه تا چهارشنبه و 12 تا 24 پنجشنبه و جمعه ها، میزبان طرفداران و علاقمندان بازی های رومیزی و بردگیم هاست. البته که این کافه بازی هم دارای ورودی است.

3-کافه بازی مایند اسپرت سنتر

مجموعه ای با یک عالمه بردگیم برای بزرگسالان؛ این شعار کافه بازی مایند اسپرت سنتر در منطقه گیشای تهران و خیابان بلوچستانه. این کافه بردگیم، فضای خیلی زیادی نداره ولی یه مجموعه اسکیپ روم یا همون اتاق فرار هم در این کافه بازی وجود داره. کافه بردگیم mind sport center هم مثل باقی کافه بازی ها از شما ورودی میگیره و میتونید توش بازی های رومیزی مورد علاقتون رو بازی کنید.

4-کافه فکر تهران

عموما کافه بردگیم ها و کافه بازی ها، در همون منطقه مرکز شهر قرار دارن تا هم در کنار کافی شاپ های دیگه باشن و هم دسترسی به اونا برای عموم راحت تر باشه. کافه فکر تهران هم در خیابان انقلاب تهران قرار داره تا بتونید دور هم جمع بشید و بعد از پرداخت ورودی، بردگیم های مورد علاقتون رو با هم بازی کنید. این کافه در خیابان دانشگاه، بن بست پورجوادی قرار داره و فضای صمیمانش میتونه خاطرات خوبی براتون رقم بزنه.

5-کافه بازی بردلند

بردلند یه کافه بردگیم باحال دیگه است که هم توی سعادت آباد و پاسداران تهران شعبه داره و هم توی شهرهای دیگه مثل اراک و قزوین شعبه های کافه بازی داره تا بتونید به انجام بازی فکری بپردازید. طبیعتا این کافه بازی هم مبلغی به عنوان ورودی ساعتی میگیره و بازی هاش رو در اختیار شما قرار میده. روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 24 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 12 تا 24 میتونید توی کافه بردگیم بردلند، بازی های فکری مورد علاقتون رو برای مدتی داشته باشید.

6-کافه بردگیم تهران

اما کافه بردگیم ( اسمش همینه! ) یه کافه بازی باحال دیگه توی مرکز شهر تهرانه. میتونید توی این کافه بردگیم، بازی فکری های مختلفی مخصوص کودکان یا بزرگترها مثل ریسک رو انجام بدین و در کنارش سفارش قهوه یا پیش غذا داشته باشید. کافه بردگیم که بعضی وقتا یه سری event هم توش برگزار میشه، توی خیابون فخر رازی انقلاب، خیابون شهدای ژاندارمری واقع شده که شنبه ها تعطیله. ساعت کاریش هم یکشنبه تا پنجشنبه از 11 تا 23 و جمعه ها از 15 تا 23 هست.

7-کافه بردگیم اطلسی

یه سری کافه بازی ها هم با هزینه مبلغ ورودی، علاوه بر ارائه بردگیم و بازی فکری، بازی های کامپیوتری و پلی استیشن (ps4) هم ارائه میدن. کافه بردگیم اطلسی هم یکی از این کافه بازی هاست که خیلی وقتا میزبان رویدادهای جذاب بازی میشه. آدرس این کافه برد گیم هم میدان فلسطین تهران، خیابان طالقانی، خیابان سرپرست جنوبی، کوچه پارس هست که هر روز از ساعت 12 ظهر میزبان شما خواهد بود تا بازی های رومیزی که میخواید رو اونجا بازی کنید.

8-کافه بردگیم سیلک

کافه بازی سیلک هم روی بازی های که ارائه میده مانور خوبی میده و هم روی فضایی که در اختیار مشتری ها قرار میده و هم البته روی غذاها و نوشیدنی های که ارائه میدن. کافه بردگیم سیلک هم در تهران و خیابان کارگر شمالی، نرسیده به چهارراه نصرت قرار داره و از ساعت 10 تا 24 سرویس خودشون رو ارائه میدن. توی کافه بردگیم سیلک هم میتونید به بازی های رومیزی محبوبتون بپردازید.

9-اتاق فرار و کافه بردگیم برین گیم

کافه بازی brain game در کنار ارائه فضایی برای انجام بازی های فکری و بردگیم، اتاق فرار و اسکیپ روم هم دارن تا علاوه بر بازی های نشسته، به بازی هایی با تحرک و فعالیت بدنی هم بپردازید. این کافه بردگیم در محلی بزرگ در میدان تجریش کنار پاساژ تندیس قرار گرفته و بردگیم های آن پس از پرداخت مبلغ ورودی، در اختیار شما قرار می گیرن.

10-کافه بردگیم تتا

کافه تتا با تعداد زیادی بردگیم جذاب توی یه محیط گرم، میتونه برای شما فضای خوب بازی های دورهمی و چندنفره رو تدارک ببینه تا با پرداخت مبلغی بابت هزینه ورود به بازی ها، با همدیگه به بازی های بردگیمی بپردازید. ساعت کار این مجموعه کافه بازی از شنبه تا چهارشنبه  16 تا 23 و پنجشنبه جمعه ها 11 تا 23 هست و در نزدیکی مترو چیتگر تهران قرار داره.

11-کافه بردگیم تخصصی سنت

کافه بازی senet هم اسم جذابی داره. سنت در واقع قدیمی ترین بردگیم جهانه که راجع بهش توی مقاله تاریخچه بازی های فکری صحبت کردیم. حالا توی این کافه بردگیم میتونید بازی های رومیزی رو تجربه کنید و در کنارش هم با دنیای بازی ها آشنا بشید. نکته جالب در مورد این کافه بردگیم اینه که بر خلاف اکثر کافه بازی ها، در تهران نیست و در گلسار رشت قرار داره. این میتونه خبر خوبی برای شمالی های عاشق بازی باشه. اگه دوس دارید از این کافه و سایر دیدنی های رشت هم دیدن کنید، اجاره ویلا از سایت شب میتونه به شما کمک بزرگی بکنه. البته که خبر بهتر برای تمام عاشقان بردگیم در تمام ایران اینه که میتونن همگی با چترنگ، بردگیم محبوبشون رو با ارسال رایگان درب منزلشون داشته باشن.

اما کافه بردگیم های دیگه ای هم توی کشور وجود داره که از مهمتریناش میشه به اینا اشاره کرد:

میزفان کافه ؛ که یه کافه بازی بامزه در شهرک غرب تهران و ابتدای خیابون ایران زمینه که این mizfun cafe فضای مطالعه هم داخل خودش داره.

کافه بازی بوردیکا ؛ توی کریمخان تهران و در خیابان سپند واقع در نجات الهی قرار داره و به گفته ی خودشون 7 روز هفته و 24 ساعته فعالیت دارن !!

کافه بازی پازل ؛ فضای باحالی برای بردگیم و پازل چیدن داره که آدرسش توی اشرفی اصفهانی، بین خانبابایی و 22 بهمنه

حتی کافه بردلانج، الک دولک، کافه بازی بازا، کافه بردگیم منفی یک و کافه لول آپ هم میتونن انتخاب های خوبی برای حضور باشن…

بردگیم توی کافه بهتره یا خونه ؟ بازی فکری رو بخریم یا فقط بازی کنیم ؟

حالا که قراره بردگیم بازی کنیم، چرا هر بار پول بدیم و کلی زحمت بکشیم بریم کافه های مختلف که شاید توی این وضعیت سلامت و بهداشت هم خودمون رو در معرض آسیب قرار بدیم؟

به جای اینکه توی کافه های مختلف با کلی مشقت بازی کنید، میتونید خیلی ساده بردگیم های مختلفی که دوس دارید رو از چترنگ بصورت آنلاین سفارش بدین تا به صورت رایگان هر کجای ایران که هستید، بازی در سریعترین زمان ممکن با رعایت تمام اصول بهداشتی به دستتون برسه. اینجوری شما میتونید توی فضای امن خونه، بازی محبوبتون رو با دوستاتون انجام بدید و هیچ هزینه اضافی پرداخت نکنید.

اگر هم هنوز نمیدونید که چه بازی ای برای شما مناسبه و چه سبکی میتونه مطابق با روحیات شما باشه، کارشناسان بازی چترنگ همیشه آماده اند تا با مشاوره رایگان، شما رو دقیقا به بازی مخصوص خودتون برسونن؛ در واقع هر کس حداقل یه بازی دقیقا منطبق با شخصیت خودش داره. واسه همینه که شعار چترنگ اینه: شگفتی در یک قدمی شما…

 



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

لرزش‌گیر اپتیکال sensor shift اینبار در آیفون 13

 

کمپانی اپل که به ریزبینی معروف است اینبار با لرزش‌گیر اپتیکال حسابی سر و صدا به پا کرده است،  از فروش بالای این کمپانی پیداست که هربار در تولید محصول جدید خود علاوه بر ظاهر و جلوه‌های گرافیکی به عناصر دیگری جهت ارتقای رضایت کاربر در زمینه‌های مختلف اهمیت ویژه‌ای میدهد و همین نکات ریز باعث میشود که در جهان حرف اول در زمینه‌ی کیفت، فروش بالا، رضایت کاربر و…متعلق به این برند باشد.

 

در روز گذشته دیجی‌تایمز با استناد بر نقل قول‌های منابع آگاه از روند تولیدات محصولات اپل گزارشی ارائه داد که حاکی از آن است که به احتمال قوی از آخر ماه آینده موتور سیم‌پیچ صدای «VCM»  کمپانی آیفون با افزایش تولید رو به رو خواهد شد. آن طور که به نظر می‌رسد؛ گوشی‌های هوشمند اپل «VCM» بیشتری نسبت به موبایل‌های اندروید دریافت می‌کنند. «VCM» که از یک آهنربا، یوغ و سیم‌پیچ ساخته شده، به فوکوس دوربین‌های عکاسی موبایل کمک شایانی می‌کند. در این ساختار، یوغ یک عامل متحرک است که امکان حرکت با سرعت بالا را فراهم می‌نماید.

این گزارش چنین عنوان می‌کند که تولیدکنندگان «VCM» در انتظار آنند که فرایند حمل و نقل از نوامبر سال جاری افزایش یابد. چرا که گمانه‌زنی‌ها برآن است که اپل در هر چهار مدل آیفون 13، تثبیت‌گر سنسور شیفت را تعبیه کند. همانطور که پیش‌تر ذکر شد؛ تاکنون فقط آیفون 12 پرومکس به این ویژگی مجهز بود و همین گزینه باعث می‌شود تا حسگر دوربین به جای لنز تثبیت شود.

براساس گزارش دیجی‌تایمز، به تولیدکنندگان «VCM» چنین گفته شده که تولید قطعات خود را 30 تا 40 درصد بیشتر کنند؛ که به نظر می‌رسد این افزایش تولید برای استفاده از قطعه‌ی مذکور در آیفون 13 باشد. به علاوه دیجی تایمز بر این باور است که دو شرکت Mitsumi و Alps دو عرضه‌کننده‌ی اصلی «VCM» برای دوربین‌های آیفون هستند. میتسومی سفارش‌ها را به Audix  مونتژ کننده‌ی تایوانی و شرکت‌های چینی مانند  Zhonglan،  JTCIو GYZ ارسال می‌کند و در همان حال، آلپز به تولید و مونتاژ می‌پردازد. دیجی تایمز در ادامه اضافه می‌کند:

"با اضافه کردن سنسور شیفت به‌ تمامی مدل‌های آیفون، تقاضا برای VCM-ها سه تا چهار برابر افزایش می‌یابد. علاوه بر این، ما انتظار داریم واحدهای آیفون ۲۰۲۱ از یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی برخوردار باشند که ۱۲۰ بار در ثانیه محتوای صفحه‌نمایش را به ‌روز می‌کند تا پویش روان و انیمیشن‌های پیشرفته ارائه بدهد. هر چهار گوشی مجهز به تراشه A15 Bionic خواهند بود که ظاهرا TSMC آن‌ها را با فرایند ساخت ۵ نانومتری پلاس تولید خواهد کرد."

انتظار می‌رود آیفون 13 با سخت‌افزارهای پیشرفته‌تر و تغییراتی در طراحی ظاهری در رویداد سنتی اپل در شهریور ماه رونمایی و بعد از مدتی نیز به بازار عرضه شود. باید منتظر آن باشیم تا این غول عرصه‌ی تکنولوژی، در سری آیفون 13 بریدگی کوچکتری را برای حسگرهای فیس آی‌دی تعبیه نماید. طبق گزارشاتی که در دسترس است؛ شاسی گوشی‌های 2021 اپل کمی ‌ضخیم‌تر و ماژول دوربین آن‌ها بزرگ‌تر خواهد بود.

 

اپل در سالی که گذشت، آیفون 12 را در 4 مدل به بازار معرفی کرد. این ابرقدرت جهان تکنولوژی، الگوهای همیشگی را در هم شکست و دوربین آیفون 12 پرومکس را متفاوت با مدل پرو انتخاب کرد. در واقع آیفون 12 پرومکس تنها گوشی اپل بوده که به فناوری sensor shift تجهیز شده است. بر اساس گزارش فون‌آرنا احتمال آن زیاد است که تمامی مدل‌های آیفون 13 نیز به این تکنولوژی تثبت‌کننده مجهز باشند.

منبع : وبلاگ رندباز

 

 

 

 






:: برچسب‌ها: آیفون , اپل , تلفن همراه تاشو , تلفن همراه , رندباز , آیفون ۱۲ مینی ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

یکی از سرگرمی هایی که باعث پرورش استعداد .کودکان می شود هنر است. نواختن ساز باعث این میشود که حتی در درس ها هم به کودکان کمک میکند. موسیقی باعث پرورش فیزیکی و اجتماعی کودکان میشود .ما در این مقاله به شما میگوییم که کدام ساز ها برای فرزندان شما مناسب می باشد تا با یاد گیری از آن بتوانند بعد ها آهنگسازان یا نوازنده های مطرحی بشوند.

ملاک‌های انتخاب ساز برای کودکان چیست؟

 

یادگیری ساز برای کودکان دارای فواید و مزایای زیادی است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که زمانی که کودک یادگیری سازی را شروع می‌کند، زمان زیادی از روز خود را باید صرف تمرین و یادگیری کند؛ بنابراین در انتخاب ساز برای کودک خود باید به نکات زیادی توجه کنید.

مهم‌ترین مسئله در انتخاب ساز، علاقه کودک به صدا و نواختن یک ساز است. به دلیل این‌که برای آموختن ساز باید تمرین مداوم کند و در صورت عدم علاقه کودک به سازی که در حال یادگیری آن است، کیفیت یادگیری او کاهش می‌یابد.

از جمله نکات مهمی که برای انتخاب ساز کودک خود باید به آن‌ها توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سن کودک

 

درصورتی‌که سن کودک شما زیر ۶ سال باشد، حساسیت در انتخاب ساز بیشتر می‌شود زیرا باید توجه داشت که کودک شما دلیل یادگیری آن ساز و یا اصول موسیقی را درک می‌کند یا خیر. از مناسب‌ترین سازها برای آموزش به کودکان زیر ۶ سال می‌توان ویولن و پیانو را نام برد.

این دو ساز درکی پایه‌ای از دنیای موسیقی به کودک داده و در صورت انتخاب یکی از این دو ساز، اگر در زمان دیگری به ساز جدیدی علاقه پیدا کردند، به‌ راحتی می‌توانند آن ساز را به عنوان ساز دوم خود فرا بگیرند. زیرا ویولن و پیانو سازهایی منعطف هستند و علاوه بر این، اندازه آن‌ها به‌خصوص ویولن برای اندام کودکان و محدودیت جسمی آن‌ها مناسب‌تر است.

 

علاقه فرزند 

 

برای پیدا کردن علاقه کودکتان، می‌توانید از نوازندگان سازهای مختلف بخواهید قطعه‌ای را برای آن‌ها اجرا کنند و یا قطعاتی از تک‌نوازی سازهای مختلف را برایشان پخش کنید و ببینید که کودک شما با صدای کدام ساز ارتباط بهتری برقرار می‌کند. همچنین می‌توانید درمورد سبک‌های مختلف موسیقی و انواع سازها با کودک خود صحبت کنید تا از این طریق متوجه شوید او به چه سازی بیشتر علاقه دارد.

 

توانایی جسمی کودک

 

برخی از سازها، مانند سازهای بادی مناسب کودکان زیر ۵ سال نیست؛ بنابراین هر چه سن کودک شما بیشتر می‌شود، تنوع انتخاب ساز نیز برای شما افزایش پیدا می‌کند. برای کودکان با سنین پایین سازهایی مانند بلز، ارف و ویولن پیشنهاد می‌شود.

 

آمادگی فراگیری موسیقی

 

از نظر بسیاری از اساتید موسیقی، درصورتی‌که کودک خود را در زمان زودتر از آن چیزی که باید به کلاس‌های موسیقی بفرستید، امکان دلزدگی و کور شدن استعداد آن‌ها برای همیشه وجود دارد. و کودک به دلیل سن پایینش  در صورت روبه‌رو شدن با سختی‌های یادگیری ساز ناامید می‌شود. اکثر کودکانی که در سن زیر ۸ سال به کلاس‌های آموزش موسیقی با سازهای جدی فرستاده می‌شوند، با ناامیدی و کاهش اعتمادبه‌نفس مواجه می‌شوند.

 

معرفی بهترین سازها برای آموزش به کودکان

 

از جمله سازهای محبوب در بین کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

پیانو و کیبورد

 

پیانو و کیبورد از محبوب‌ترین سازها در بین کودکان هستند. پیانو سازی است که حدود ۳۰۰ سال قدمت داشته و جزو مشهورترین و محبوب‌ترین سازهای دنیا به شمار می‌آید. یادگیری پیانو برای کودکان علاوه بر افزایش تمرکز و مهارت، باعث شکوفا شدن استعدادهای دیگر و ایجاد فرصت‌های جذاب برای آن‌ها می‌شود.

 گیتار

 

گیتار یکی از پرطرفدارترین سازها نه تنها بین کودکان بلکه بین تمامی سنین جامعه است. به‌خصوص برای نوجوانان، یادگیری گیتار باعث می‌شود تا زمینه مناسبی جهت یادگیری انواع سبک‌ها ایجاد شود. همچنین گیتار در مراحل ابتدایی یادگیری چندان سختی ندارد.

 

ویولن

 

ویولن سازی است که تقریباً همه آن را دوست دارند. البته یادگیری آن کمی زمان می‌برد. اما درصورتی‌که کودک از سن پایین شروع به یادگیری پیوسته آن کند، می‌تواند هرچه زودتر به‌خوبی آن را بنوازد. بهترین زمان برای یادگیری ویولن پیش از وارد شدن به دوره‌ی نوجوانی است.

 

کاخن

 

کاخن سازی است سبک که به راحتی حمل می‌شود. کاخن را هم با دست و هم با چوب می‌توان نواخت و با تغییر جایگاه ضربه صداهای متفاوتی ایجاد می‌شود. همچنین کاخن نسبت به سازهای دیگر دارای قیمت مناسب‌تری است.

 

ساکسیفون

 

ساکسیفون شاید در نگاه اول برای کودکان سنگین به نظر برسد، ولی این ساز در اندازه‌های مختلفی برای گروه‌های سنی متفاوتی ساخته شده است. به طور مثال گروه‌های سنی ۷ یا ۸ سال می‌توانند از ساکسیفون آلتو استفاده کنند. درصورتی‌که کودک شما علاقه به هم‌نوازی با نوازندگان دیگر داشته باشد، این ساز شروع مناسبی برای او است.

 

تنبک

 

یکی از سازهای کوبه‌ای ایرانی، تنبک است. این ساز نیز در اندازه‌های مختلفی ساخته شده و یکی از بهترین سازهای کوبه‌ای برای کودکان زیر ۶ سال نیز به شمار می‌آید. برای دریافت مهارت کافی در نواختن تنبک، باید روزانه تمرین زیادی انجام داد. ساز تنبک نیز مانند سایر سازها در قیمت‌های مختلفی موجود است.

 

درامز

 

درامز برای کودکانی مناسب است که به دنبال تخلیه انرژی و ایجاد صدا هستند. این ساز هیچ‌گاه تکراری نشده و برای ارتقای سلامت فیزیکی، روحی و ذهنی کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است.

 

سنتور

 

یکی دیگر از سازهای زهی مضرابی سنتور است که در بسیاری از کشورها آموزش داده می‌شود. دوره مقدماتی سنتور برای کودکان باتوجه‌به مقدار تمرینی که انجام دهند، حدود ۸ تا ۹ ماه زمان می‌برد.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله بهترین سازها برای آموزش به کودکان معرفی شد. با همه این‌ها باید توجه کنید که کودک شما خودش چه سازی را انتخاب می‌کند. باتوجه‌به راهکارهایی که در این مطلب آموزش داده شد، می‌توانید متوجه شوید که فرزندتان به چه نوع سازی علاقه دارد.

باید بگذارید کودک خودش متناسب با علایق و توانمندی‌های خود، ساز مناسب خود را انتخاب کرده و همان را تا آخر ادامه دهد. سازهایی که در این مقاله معرفی شد، برای کودکان از ۴ تا ۶ سال مناسب هستند



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

همیشه فیلم ها و دیالوگ های تاریخی آدم رو یاد نوستالژیک میندازه.مونوپولی یکی از بازی هایی است که با خانواده های ایرانی حسابی اخت شده است و جز خانواده های ایرانی است.واژه مونوپولی از دو بخش تشکیل شده بخش اول مونو که در زبان یونانی به معنی تنها، تنهایی و انحصار است و بخش دوم کلمه یعنی پولی در زبان یونانی به معنی فروش است.بازی مونوپولی یک بازی اقتصادی است و هرکه انحصار طلب تر باشه دربازی احتمال بردش زیاد تر میشه. پس درادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد بازی مونوپولی بیشتر بدانید.

تاریخچه بردگیم مونوپولی

در قرن ۱۷ و ۱۸ مردم آمریکا اکثرا به کشاورزی و دامپروی (گاو چرانی ) می پرداختند و کمتر زمانی برای بازی کردن داشتند و عمده بازی هایی که در آن دوره بازی می شد به بولینگ ، پوکر و تخته نرد خلاصه می شد. نکته جالبی که در ارتباط با این امر در ابتدا وجود داشت این بود که بسیاری از تندرو های آمریکایی بسیاری از بازی های شامل تاس را مرتبط با جادوگری و شیطان پرستی می دانستند؛ ولی در قرن ۱۹ با تغییر سبک زندگی اکثر مردم آمریکا از کشاورزی به زندگی شهر نشینی، با بیشتر شدن زمان فراغت و افزایش درآمد برای قشر متوسط ، بازی کردن حتی به یکی از راههای تربیتی برای رشد و تربیت و آموزش فرزندان توسط مادران تبدیل شد و بازی های رومیزی به طرز عجیب غریبی وارد خانه های آمریکایی ها شد. به مرور تمامی اعضای خانواده با هر سنی  می توانستند کنار همدیگه به بازی کردن بپردازند و همین مسئله باعث به وجود آمدن ژانری در بردگیم به نام ژانر بازی های خانوادگی شد.

در اواخر قرن ۱۹ در آمریکا تکنولوژی چاپ و تولید بازی های رومیزی پیشرفت چشمگیری کرد و کارت ها و المان های بازی از حالت تک رنگی درآمدند و چند رنگی شدند. از طرفی امکان تولیدات بازی ها با توجه استقبال اکثریت مردم آمریکا در تیراژ بالا منجر به کاهش قابل توجه قیمت بازی ها شد که همین امر در نهایت منجر به این شد که بازی کردن بازی های رومیزی به یکی از تفریحات  مردمان آمریکا تبدیل شود.

در همین زمان جامعه آمریکا از تم مذهبی صرف فاصله گرفت و فضای اکثریت جامعه به سمت سکولاریسم ، مادی گرایی و سرمایه داری جلو رفت. درست در همین زمان بود که بازی  district messenger boy در سال ۱۸۸۶  توسط انتشارات مک لافلین برادرز در نیویورک منتشر شد و دقیقا منطبق بر همین جریان فکری مرسوم آن روز های آمریکا بود.

در دهه ۱۸۸۰ جریان قدرتمند در آمریکا  جریان سرمایه داری بود و بسیاری از سرمایه داران از این موضوع که  داستان بازی ها به سمتی برود که افرادی با سرمایه‌ی بیشتر به قهرمانان بازی ها تبدیل شوند به شدت استقبال می کردند. از طرفی دیدگاه و نظریات اقتصادی henry George  مبنی بر سرمایه دار شدن از طریق اجاره دادن املاک و مستقلات بسیار محبوبیت یافت و جریانی به نام georgism  را به وجود آورد. این دیدگاه سرمنشا طراحی بازی رومیزی به نام landlord’s game بود که توسط خانم الیزابت مگی (Elizabeth Maggie) در سال ۱۹۰۴ طراحی گردید.وی از طرفداران جریان georgism بود و بازی فکری خود را بر همین سیستم طراحی نمود.

این بازی در همان ابتدای امر انقدر برای مردم عادی سرگرم کننده و جذاب بود که نزدیک به سی سال به محبوب ترین بازی مردم آمریکا تبدیل شد. بعدها الیزابت مگی تصمیم گرفت با اضافه کردن المان هایی به بازی رومیزی خود ، بازی اولیه را بهبود و گسترش دهد که همین امر منجر به طراحی بردگیمی جدید شد که هویت خود را وامدار بازی فکری landlord’s game بود. این بازی با نام مونوپولی در سال ۱۹۳۵ به کمک کمپانی پارکر برادرز (parker bros) به جهان معرفی شد. جالب است بدانید طبق آمار بازی مونوپولی را تا به امروز چیزی نزدیک به ۷۵۰ میلیون نفر بازی کرده اند و این بازی تا به امروز به ۳۸ زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است. خوب بریم که یه سری اطلاعات کلی درباره محتویات ، قوانین و گیم پلی بازی مونوپولی داشته باشیم.

آموزش و قوانین بازی فکری مونوپولی

بازی مونوپولی از دو تاس، تعدادی کارت ، تعدادی توکن خانه و هتل ، تعداد زیادی اسکناس با ارزش های متنوع و یک برد اصلی که بر روی آن اسم خیابان ها ، محله ها ، و مکان های دیگری همچون پارکینگ ، اداره مالیات ، اداره برق ، اداره آب ، زندان و قسمت کشیدن کارت های شانس و جایزه می باشد تشکیل شده است.

در ابتدای بازی بازیکنان همگی دو تاس را ریخته و هر کسی که عدد بیشتری بیاورد به عنوان اولین بازیکن بازی را شروع می کند. در این نقطه همه بازیکنان ۱۵۰۰ دلار از بانک گرفته و یک بازیکن به عنوان بانکدار انتخاب می شود.

با مشخص شدن نفر اول هر بازیکن در ابتدای نوبت خود ابتدا تاس میریزد و به مجموع عدد دو تاس مهره ی خود را جلو می برد. سپس اگر مهره آن بازیکن در خیابانی بایستد که متعلق به هیچ بازیکنی نباشد می تواند با پرداخت هزینه آن خیابان ، آنجا را بخرد و در آن جا شروع به خانه سازی و هتل سازی کند ولی اگر در خیابانی توقف کند که متعلق به یکی دیگر از بازیکنان باشد می بایست مبلغ اجاره ی آن جا را با توجه به تعداد خانه ها و یا هتل ساخته شده در آنجا بپردازد. این اعداد در دفترچه راهنمای بازی مونوپولی کامل نوشته شده اند.

در صورتی که بازیکنان بر روی خانه مالیات و جایزه بروند می بایست کار مرتبط به آن را انجام داده و یا مقداری پول به عنوان مالیات بدهند و یا از بانک بازی توسط کارت شانس به عنوان جایزه پول دریافت کنند و یا توسط کارت های شانس جریمه شوند.

پول های داده شده در قسمت مالیات در پارکینگ ذخیره می شود و در صورتی که یک بازیکن برای اولین بار به پارکینگ برود تمامی پول های موجود در آن جا را برمیدارد و زمانی که یک بازیکن بر روی خانه ی “برو به زندان” برود یا سه بار در نوبت خود پشت سر هم تاس جفت بیاورد و یا کارت شانسی بکشد که بگوید به زندان برو، مستقیم به زندان منتقل می شود که در آنجا هم قوانین خاصی روی او اعمال میشود.

اوج هیجان بازی در درگیری بازیکنان و متحد شدن آن ها در ارتباط با خرید و فروش محلات و خیابان ها با یکدیگر می باشد. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما زمانی می توانید اقدام به ساخت و ساز در خیابان های یک محله را انجام دهید که تمامی کارت های خیابان های یک محله را داشته باشید پس طبیعتا می بایست خیابانی که به دردتان نمی خورد را به بازیکنی که به آن نیاز دارد تا مونوپولی (انحصارگرایی) خیابان های یک محله را داشته باشد بفروشید و از او خیابانی که میخواهید را بگیرید یا صرفا آن خیابان را به قیمتی گزاف به او بفروشید. یا گاهی مجبور می شوید به قیمتی گزاف یک خیابان را که احتیاج دارید بخرید تا تمام خیابان های یک محله را داشته باشید. به تمامی این کشمکش ها  هزینه های اجاره ای که می بایست در هر محله پرداخت کنید را اضافه کنید. هر چقدر  این خیابان ها به اصطلاح مجهزتر یا لاکچری تر می شوند هزینه اجاره کردن آن ها نیز طبیعتا زیاد تر می شود.

ذکر این نکته قابل تامل است که هر بازیکن زمانی که نقدینگی اش تمام شود قادر است با به رهن گذاشتن املاک خود پولی از بانک بگیرد و بازی را ادامه دهد ولی کارت آن خیابان را می بایست به پشت بگذارد و در صورتی که بازیکنی بر روی آن خیابان برود دیگر به وی اجاره ای پرداخت نمی کند. بعد ها با پرداخت هزینه رهن بانک بعلاوه ۱۰ درصد از هزینه اولیه رهن آن می تواند ساختمان را از رهن بانک پس بگیرد و دوباره از آن استفاده کند.

در ادامه بازی هر بازیکنی که وارد ورشکستگی شود و دیگر پولی نداشته باشد  که به بازیکنان دیگر مرتبط با اجاره مکان هایی که در آنها می ایستند بدهد ،از بازی خارج شده و برنده بازی در نهایت کسی است که به تنهایی با بیشترین پول باقی بماند.

مونوپولی؛ یک بردگیم کامل خانوادگی

نکته بسیار جالب و تحسین برانگیز در ارتباط با بردگیم مونوپولی رساندن این میزان  از هیجانات و تبادلات مالی فقط و فقط با دو عدد تاس و یک برد بسیار ساده است. اخیرا نسخه های بسیار بسیار متفاوتی از مونوپولی با تم فیلم های سینمایی و سریال های پرطرفدار مانند فرار از زندان، گیم اف ترونز ، برکینگ بد ، هری پاتر و …روانه بازار شده است.

حتی در نسخه های امروزی مشاهده می شود که افزونه بانکداری الکترونیکی نیز به بازی اضافه شده و دیگر پول کاغذی در بازی وجود ندارد و همه بازیکنان با دستگاه پوز و کارت های اعتباری خرید و فروش کرده و اجاره و مالیات خود را پرداخت می کنند. حتی یک نسخه جمع و جور و سریع از بازی نیز به وجود آمده که به آن مونوپولی deal گفته می شود. بازی فکری مونوپولی کاملا یک بازی شناخته شده و کامل در تمام دنیاست که نسخه های مختلف آن در همه جا دیده میشود. نسخه هایی با اسامی مختلف روپولی، ایروپولی و … هم برگرفته از همین سری بازی های محبوب شکل گرفتند.

سوال اصلی در ارتباط با بازی فکری مونوپولی این است که این بازی برای چه قشری، چه افرادی، با چه سن و سالی مناسب است و برای چه گروهی مناسب نیست؟

در جواب باید گفت این بازی برای تمامی سنین از کودک خردسال که می خواهد با مسائل مالی و جمع و تفریق ریاضی و ارتباط عمومی با سایر افراد جامعه آشنا بشود تا افراد بزرگسال که به دنبال تفریحات دسته جمعی و دورهمی در کنار یکدیگر هستند مناسب می باشد.

در آخر جدا از بحث سلیقه شخصی به نظر بنده، بازی مونوپولی بی دلیل پرفروش ترین بردگیم جهان نبوده و همین مسئله گواه بر پر طرفدار بودن و ارتباط گرفتن اکثر افراد با این بازی است. ولی به عنوان چند توصیه کلی این بازی برای افرادی که با دنیای بازی های رومیزی آشنایی کامل دارند و  با بازی هایی که تم و مکانیزم شانس زیادی در آن دخیل است، مشکل دارند یا کلا آدم های بد شانسی هستند اصلا توصیه نمی شود. ولی برای کسانی که می خواهند به تازگی با دنیای جذاب و مسحور کننده بازی های فکری و بردگیم ها آشنا شوند بسیار گزینه مناسبی می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

 

کلید همراه چیست؟

 

احتمالا تا به حال نام طرح کلید همراه  به گوشتان خورده است، این طرح که در رابطه با رمز دوم و اول است توسط همراه اول ارائه شده است و خب کاربردهای خیلی خوبی برای کاربران به امغان می‌اورد، ما در این مقاله سعی بر این داریم که علاوه بر توضیح این طرح خدمات مورد نیاز کاربران همراه اول مانند ۹۹۹۰ و … را شرح دهیم .

 

 

 

راهنمای استفاده از سامانه تلفن گويا 9990

 

کليد 1: استفاده از خدمات غیرحضوری

کليد 1: دريافت رمز دوم

کليد0: اتصال به اپراتور

کلید 1: قطع و وصل مفقودی/شخصی

کلید 2: دریافت pin و puk

کليد 3: دریافت ریز مکالمات

کليد 4: تغییر کدپستی

کلید 5: تغییر رمز خدمات غیرحضوری

 

 .

در صورت فراموش کردن رمز دوم عملیات زیر را دنبال کنید:

 

·         به سامانه همراه من و منوی تغییر رمز دوم مراجعه کنید و با ورود رمز قبلی، رمز جدید خود را تنظیم نمایید.

·         211#*10* را شماره‌گیری نمایید و رمز جدید خود را دریافت کنید.

برای تغییر رمز دوم خود، طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

·         به سامانه همراه من و منوی تغییر رمز دوم مراجعه کنید و با ورود رمز قبلی، رمز جدید خود را تنظیم نمایید.

·         با سامانه 9990 تماس بگیرید و با شماره گیری کلید 3 و ورود به بخش تغییر رمز، رمز جدید خود را تعریف کنید.

 

رمز دوم خدمات غیرحضوری

 

همانطور که پیش از این گفته شد؛ برای استفاده از سامانه‌ی خدمات غیرحضوری همراه من، که شامل یک سری سرویس‌های ویژه برای کلیه‌ی مشترکین می‌شود؛ رمز دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیان دیگر این خدمات ویژه که در برگیرنده‌ی مشاهده‌ی ریز مکالمات، قطع و وصل تلفن همراه، انتقال اعتبار، مشاهده کدهای محرمانه PIN/PUK، مشخصات مشترک، تعویض سیم کارت می‌شوند؛ ماهیت خصوصی و محرمانه دارند و بنابراین شایسته است تا از آن‌ها به نحو دیگری حفاظت شود.

اگر شما هم از مشترکین همراه اول هستید و تاکنون رمز دوم خود را دریافت نکرده‌اید؛ می‌توانید از یکی از این دو روش استفاده کنید:

·         حضوری: کارت ملی، کپی آن و آدرس ایمیل خود را همراه داشته باشید و سپس، به یکی از مراکز تلفن ثابت در تهران ، ادارات مشترکین تلفن همراه در سایر استان‏ها و یا نمایندگی های همراه اول در سراسر کشور مراجعه نمایید.

·         غیرحضوری: به بخش "فعالسازی رمز دوم" از منوی رمز دوم در سامانه همراه من مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت و اطلاعات و مستندات مورد نیاز جهت احراز هویت را بارگذاری فرمایید. پس از تایید اطلاعات، رمز دوم شما برایتان ایمیل خواهد شد

 

کاربردهای کلید همراه

 

·         رمز یکبار مصرف: این رمز برای دریافت تمامی خدمات حضوری در دفاتر اپراتور همراه اول و ثبت نام در سامانه‌ی خدمات غیر حضوری همراه من استفاده می‌شود.

·         رمز دوم: برای دریافت خدمات ویژه و محرمانه از طریق سامانه 9990 و همچنین سامانه خدمات غیرحضوری "همراه من" که در برگیرنده‌ی خدماتی مثل دریافت ریز مکالمات کامل، قطع و وصل شماره تلفن، تعویض سیم کارت، دسترسی به PIN/PUK، دسترسی به اطلاعات مشترک، انتقال اعتبار و غیرفعالسازی سرویس خدمات خاص می‌شود؛ باید رمز دوم داشته باشید.

  

چه خدماتی با در دست داشتن رمز دوم ارائه می‌شوند؟

 

مشاهده مشخصات مشترک

تعویض سیم کارت

غیرفعالسازی سرویس خدمات خاص

مشاهده ریز مکالمات کامل

قطع و وصل خط

مشاهده PIN و PUK

انتقال اعتبار

 

منبع : وبلاگ رندباز



:: برچسب‌ها: همراه اول , اینترنت شبانه همراه اول , سیم کارت همراه اول , رندباز , کلید همراه , همراه من ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nirvana

وزیر ارتباطات لزوم دریافت کد ملی برای اینترنت ۷ گیگابایتی را شرح داد .

 

 

به جرات می‌توان گفت که خبر اینترنت ۷ گیگابایتی از طرف دولت و به مناسبت انتخابات یکی از پر حاشیه‌ترین خبرهای این چندروز اخیر بوده و دلیل ‌آن‌هم تقریبا مشخص است چراکه تا به کنون برای بسته‌های اینترنتی و هدیه کدملی دریافت نشده است و برخی از کاربران بر این باورند این بسته‌ی اینترنتی رایگان مانند نمونه‌های پیشین خود نباید شرایطی داشته باشد وزیر ارتباطات که به وزیر جوان مربوط است جواب این دسته از کاربران را اینگونه داده است: «از آنجا که ممکن است یک نفر ۱۰ سیم‌کارت داشته باشد و یک نفر یک سیم‌کارت، به هر کد ملی فقط یک بسته و آن هم روی شماره‌ای که درخواست دهد، فعال می‌شود.»

او به علاوه در رابطه با تخصیص اینترنت رایگان به نامزدهای انتخاباتی نیز چنین گفته است:« تخصیص اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری به معنای ارائه بسته اینترنت رایگان مصرفی نیست. منظور از ارائه بسته امکانات تبلیغاتی در فضای مجازی اعم از ارتباط ویژه با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی داخلی، تسهیلات ارتباطی، خدمات صوت و تصویر فراگیر است که به کاندیدهای تائید صلاحیت‌ شده شورای نگهبان اختصاص پیدا می‌کند.»

نکته‌ی دیگر راجع به این بسته‌های 7 گیگابایتی هدیه آن است که فقط به اشخاص بالای 18 سال تعلق می‌گیرد. چرا که این طرح صرفا روی سیمکارت‌ها اجرا می‌شود و مالکیت سیمکارت هم طبق مقررات، فقط به افراد بالای 18 سال اعطا می‌شود.

نحوه‌ی ثبت نام در طرح اینترنت رایگان

تمامی مشترکین دائمی و اعتباری اپراتور ایرانسل و همراه اول می‌توانند با مراجعه به سایت www.ictgifts.ir و ثبت کد ملی خود در سیستم، نسبت به فعال‌سازی این طرح اقدام نمایند. بعد از ثبت نام در این سایت و پس از اعلام لیست مشمولین توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بسته‌ی اینترنتی 7 گیگابایتی به صورت خودکار برای مشترکین فعال می‌شود و تا یک ماه بعد نیز اعتبار خواهد داشت.

امیر ناظمی - رئیس سازمان فناوری اطلاعات – نیز در توضیح این طرح در توئیتر خود این گونه نوشت: «تمامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند تلویزیون اینترنتی خود را در زمان رقابت‌های انتخاباتی ایجاد کنند. این نخستین بار است که نامزدهای انتخابات می‌توانند در چارچوب قوانین کشور و نظارت صداوسیما به پخش برنامه‌های آنلاین جهت تشریح برنامه‌ها و رویکرد خود استفاده کنند.»

او هم‌چنین یادآور این نکته نیز شد که: «بر اساس مصوبه «کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری» نظارت محتوایی انتخابات در فضای مجازی بر عهده ساترا و ایجاد زیرساخت‌ برعهده وزارت ارتباطات است. همچنین تلویزیون هر کاندیدا از طریق کانال مستقلی روی IPTVهای دارای مجوز پخش می‌شود.»

 

لازم است مشترکین اپراتور همراه اول به این نکات نیز توجه نمایند:

 

مشترکین انارستانی هم می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

ترافیک این بسته برای مشترکین دائمی و اعتباری و نه انارستانی شامل ترافیک داخلی و بین‌المللی می‌شود.

ترافیک این بسته برای مشترکین انارستانی شامل همان محتوای عادی است.

بسته‌ی هدیه‌ی مذکور هم‌زمان با سایر بسته‌های اینترنتی فعال شده اما تمدید نخواهد شد.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

 



:: برچسب‌ها: اینترنت هدیه , اینترنت رایگان , اینترنت همراه اول , همراه اول , رندباز , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()